DeElstgids.nl kreeg de volgende bekendmaking binnen: Verkeersbesluit eindsituatie Elst-Centraal.
Meer informatie over deze bekendmaking:
Ons kenmerk: 16bwb00047 Burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe; Gelet op • artikel 15, lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994) ingevolge de plaatsing van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens en onderborden, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat, geschiedt krachtens een verkeersbesluit; • artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994 ingevolge verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de Provincie of een waterschap; • artikel 12 van het BABW ingevolge het plaatsen van borden model A1, B3, C2, C3, C14, E1, E4, E6, G12a, G12b en L3 uit bijlage 1 van het RVV 1990, alsmede een witte doorgetrokken streep, moet geschieden krachtens een verkeersbesluit; • artikel 24 van het BABW ingevolge verkeersbesluiten worden genomen na overleg met een gemandateerde van de korpschef van de politie; Aanleiding •De gemeente Overbetuwe start op korte termijn met de uitvoering van het inrichtingsplan ‘Elst Centraal’. Hiertoe wordt de directe omgeving van station Elst aangepakt, waarbij wegen, fietspaden en groen worden heringericht. Dit vindt plaats in negen opeenvolgende fasen. Door de werkzaamheden wordt steeds een deel van het openbare gebied opgebroken, waardoor verkeer niet zoals in de huidige situatie kan doorstromen. Voor de eindsituatie worden twee besluiten genomen: een verkeersbesluit voor het verwijderen van alle bestaande bebording en markering en een verkeersbesluit voor het plaatsen van nieuwe bebording en markering. Dit besluit gaat in op de te plaatsen verkeerstekens. Overwegende dat: ∘ Station Elst aan de oostzijde van de kern Elst is gelegen; ∘ de directe omgeving van het station en toeleidende wegen in 2016 worden heringericht; ∘ hierbij de wegenstructuur, routering en voorrangssituaties in het gebied worden aangepast; ∘ de grootste wijziging plaatsvindt in het afwikkelen van fietsverkeer en autoverkeer rondom het station; ∘ aan de noordzijde van het station een onderdoorgang voor langzaamverkeer wordt aangelegd; ∘ aan de zuidzijde van het station een onderdoorgang voor gemotoriseerd verkeer wordt aangelegd; ∘ fietsverkeer tussen centrum en Nieuwe Aamsestraat in de toekomstige situatie een rechtstreekse verbinding heeft over de Johan de Wittstraat; ∘ woningen en aan de straat gelegen parkeervakken niettemin toegankelijk blijven voor gemotoriseerd verkeer; ∘ verkeer na openstelling gebruik kan maken van de onderdoorgangen om het spoor te passeren; ∘ de herstructurering plaatsvindt in negen verschillende fasen; ∘ per fase een vooraf afgebakend wegvak wordt aangepakt; ∘ voor elke fase tijdelijke verkeersmaatregelen worden genomen; ∘ voor de definitieve situatie afzonderlijke besluiten worden genomen voor het verwijderen van bestaande verkeerstekens en het plaatsen van nieuwe verkeerstekens; ∘ dit besluit betrekking heeft op het plaatsen van nieuwe verkeerstekens in de eindsituatie; Maximumsnelheid ∘ de wegen rondom station Elst in de huidige situatie vooral een gebiedsontsluitende functie hebben; ∘ de maximumsnelheid op de Van Oldenbarneveltstraat en Johan de Wittstraat dan ook 50 km/h bedraagt; ∘ de wegen ook als gebiedsontsluitingsweg zijn ingericht; ∘ de omgeving van het station na afronden van de herinrichtingswerkzaamheden veel meer een verblijfsfunctie krijgt; ∘ er bij het station meer ruimte wordt gecreëerd voor voetgangers en fietsers in de vorm van een breed trottoir, verruimde ingang van het station en een uitgebreide fietsenstalling; ∘ de wegenstructuur rondom het station ook drastisch wordt gewijzigd; ∘ bij deze ontwikkelingen en nieuwe inrichting en lagere maximumsnelheid past; ∘ de maximumsnelheid op de volgende wegen in het gebied dan ook wordt ingesteld op 30 km/h: • Van Oldenbarneveltstraat; • Spoorlaan; • Nieuwe Aamsestraat, tussen Nieuwe Aamsestraat 26 en Spoorlaan; • doorsteek tussen Van Oldenbarneveltstraat en Johan de Wittstraat; • Johan de Wittstraat; ∘ het gebied hierbij als 30 km/h zone wordt ingericht; ∘ hiermee deels wordt aangesloten op bestaande 30km/h zones ten zuiden van de Van Oldenbarneveltstraat (Stationsbuurt) en ten noorden van de Johan de Wittstraat (Eshofbuurt); ∘ de verkeersveiligheid voor langzaam verkeer hiermee gediend is; ∘ doorgaand verkeer wordt gestimuleerd een route te rijden via de Rijksweg Zuid, Olympiasingel en Industrieweg Oost richting de Nieuwe Aamsestraat; Fietspaden ∘ fietsers na herstructuring van het gebied als doorgaande route tussen het centrum van Elst en de Nieuwe Aamsestraat de Johan de Wittstraat en de fiets-onderdoorgang aan de noordzijde van het station gebruiken; ∘ fietsers komende uit het centrum bij de kruising tussen Van Oldenbarneveltstraat en Eshofsestraat oversteken naar de Johan de Wittstraat; ∘ fietsverkeer in de huidige situatie op een vrijliggend fietspad rijdt; ∘ het vrijliggende fietspad wordt verwijderd en fietverkeer in de toekomstige situatie op de rijbaan van de Van Oldenbarneveltstraat, Spoorlaan, Regenboog en Nieuwe Aamsestraat kan rijden; ∘ hiervoor fietssuggestiestroken worden aangebracht op het wegdek; ∘ binnen een 30 km/h zone volgens de landelijke richtlijn Duurzaam Veilig verkeerssoorten gemengd van de rijbaan gebruik maken; ∘ de snelheid over het algemeen laag is en er dus geen verkeersonveiligheid voor fietsers ontstaat; ∘ door de menging van verkeerssoorten gemotoriseerd verkeer ook de neiging heeft de snelheid te verlagen; ∘ aanleggen van aparte voorzieningen voor fietsers in de vorm van een fietspad of fietsstrook dan ook niet nodig is; ∘ het bestaande fietspad langs de Van Oldenbarneveltstraat dan ook wordt opgeheven; ∘ hiertoe bestaande borden G11 en G12, behorende bij bijlage 1 van het RVV 1990, worden verwijderd; ∘ fietsers gebruik maken van de fiets-onderdoorgang aan de noordzijde van het station om het spoor te kruisen; ∘ het fietsers verboden wordt om gebruik te maken van de auto-onderdoorgang aan de zuidzijde van het station; ∘ de benodigde infrastructuur daarvoor ook ontbreekt op die locatie; ∘ bord C14 (verboden voor fietsers), behorende bij bijlage 1 van het RVV 1990, wordt geplaatst aan weerszijden van de onderdoorgang voor gemotoriseerd verkeer; ∘ fietsers vanaf de doorsteek tussen de Van Oldenbarneveltstraat en Johan de Wittstraat gebruik maken van de fietsonderdoorgang; ∘ op die plek dan ook een verplicht fietspad wordt ingesteld door het plaatsen van borden G11 en G12, behorende bij bijlage 1 van het RVV 1990; ∘ op de Regenboog, bij de kruising met Meiregen, een nieuwe aansluiting wordt gemaakt naar het bestaande vrijliggende fietspad; ∘ ook hier een verplicht fietspad wordt ingesteld door het plaatsen van borden G11 en G12 uit bijlage 1 van het RVV 1990; ∘ bromfietsers gebruik maken van de Van Oldenbarneveltstraat; ∘ door de lagere snelheid van motorvoertuigen dit goed te combineren is op één rijbaan; Bushaltes ∘ na herstructurering van het plangebied bussen zullen halteren op twee locaties aan de westzijde van station Elst aan de Van Oldenbarneveltstraat; ∘ beide bushalten in een haltekom, gescheiden van de rijbaan, worden aangelegd; ∘ hiermee doorstroming voor het overige verkeer blijft gewaarborgd; ∘ de halte voor bussen die richting de Nieuwe Aamsestraat rijden wordt aangelegd aan de westzijde van de rijbaan van de Van Oldenbarneveltstraat, direct tegenover de ingang van het station; ∘ de halte voor bussen die richting het centrum rijden net ten noorden daarvan wordt aangelegd, parallel aan de fietsonderdoorgang; ∘ de bushalten worden ingesteld door het plaatsen van borden L3, behorende bij bijlage 1 van het RVV 1990, in combinatie met geblokte markering; ∘ de geblokte markering op de bushalte direct tegenover het station wordt aangelegd tussen haltepaal en de voetgangersoversteekplaats; ∘ stilstaande voertuigen op een bushalte problemen kunnen veroorzaken voor halterende bussen; ∘ de geblokte markering op de halte parallel aan de fietsonderdoorgang ter voorkoming daarvan dan ook wordt aangelegd over de gehele lengte van de verhoogde perrronband; ∘ dit inhoudt dat voertuigen niet mogen stilstaan ter hoogte van die geblokte markering, anders dan voor het onmiddellijk laten in- en uitstappen van passagiers; ∘ reizigers door de locatie van de bushalten op deze manier een eenvoudige overstap wordt geboden tussen bus, trein, auto en/of fiets; ∘ dit bijdraagt aan de bereikbaarheid van het stationsgebied en Elst als geheel; Parkeervoorzieningen ∘ de gemeente voor het met de auto halen en brengen van reizigers een plek wil faciliteren; ∘ daartoe een parkeervoorziening direct naast de ingang van het station op de Van Oldenbarneveltstraat wordt aangelegd met in totaal zeven parkeerplaatsen, uitgevoerd in haaksparkeervakken; ∘ van de zeven parkeerplaatsen twee worden gereserveerd voor gehandicapten; ∘ hiertoe twee borden E6, uit bij bijlage 1 van het RVV 1990, worden geplaatst; ∘ uit ervaring blijkt dat dit op deze locatie voldoende is om aan de vraag te voldoen; ∘ (gehandicapte) reizigers altijd de mogelijkheid hebben om uit te wijken naar de naastgelegen P+R voorziening; ∘ uit in oktober 2015 uitgevoerd parkeeronderzoek blijkt dat daar gedurende de dag voldoende parkeertuimte beschikbaar is; ∘ deze zeven parkeerplaatsen specifiek bedoeld zijn voor het halen en brengen van reizigers; ∘ om te voorkomen dat langparkeerders ook van deze parkeervakken gebruik maken een onderbord wordt aangebracht onder de borden E4 en E6 met daarop de tekst “max. 15 minuten”; Voorrang ∘ alle wegen in dit besluit binnen een verblijfsgebied vallen en er in principe geen voorrang wordt geregeld; ∘ op een aantal plekken uit het oogpunt van verkeersveiligheid en de gewenste doorstroming van verkeer een voorrangsregeling wel gewenst is; ∘ voorrang voor doorgaand verkeer ten eerste wordt gehandhaafd op het kruispunt met de Eshofsestraat; ∘ fietsers op dit punt voorrang moeten verlenen aan verkeer op de Van Oldenbarneveltstraat; ∘ daartoe haaietanden op het wegdek aanwezig zijn; ∘ ook verkeer komende vanuit de Eshofestraat voorrang moet verlenen aan verkeer op de Van Oldenbarneveltstraat; ∘ hiertoe haaietanden op het wegdek van de Eshofsestraat worden aangebracht en bord B3, uit bijlage 1 van het RVV 1990, wordt geplaatst aan de westzijde van het kruispunt Eshofsestraat / Van Oldenbarneveltstraat; ∘ ook verkeer komende vanaf de parkeervoorziening bij het station voorrang moet verlenen aan verkeer op de Van Oldenbarneveltstraat; ∘ bij de parkeervoorziening daarom haaietanden op het wegdek worden aangebracht in combinatie met het plaatsen van bord B6, uit bijlage 1 van het RVV 1990; ∘ verkeer komende uit de Oude Aamsestraat ook voorrang moet verlenen aan verkeer op de Van Oldenbarneveltstraat; ∘ dit is geregeld middels een uitritconstructie; ∘ via de Oude Aamsestraat geen doorgaand verkeer mogelijk is en daarom bord L8 op de kruising met de Van Oldenbarneveltstraat wordt geplaatst; ∘ dit wordt geregeld middels een uitritconstructie; ∘ bestuurders uit de Oude Aamsestraat en parkeergelegenheid voorrang moeten verlenen aan bestuurders op de Van Oldenbarneveltstraat omdat deze zijwegen een iets ondergeschikte functie hebben vanwege de beperkte bestemming, (en dus) een laag verkeersaanbod hebben en het stilstaan om te kijken of er verkeer aan komt al van nature zal plaatsvinden; ∘ door het instellen van voorrang op deze locatie, die overigens tegenover elkaar gelegen zijn, bestuurders meer gedwongen worden om op deze locatie het overige verkeer de ruimte te geven om het stationsgebied vrij te maken; ∘ het ook voor zal komen dat een halterende bus het doorzicht over het wegvak kan belemmeren en een voorrangssituatie hier dan ook beter past; ∘ het instellen van een voorrangssituatie op dit punt dan ook wenselijk is; Parkeerverbodzone ∘ de maximumsnelheid op de wegen in het heringerichte gebied 30 km/h wordt; ∘ normaliter parkeren op de rijbaan in zo’n gebied is toegestaan wat ook helpt om de snelheid laag te houden; ∘ in dit geval echter ook doorstroming van belang is en er ook bussen door het gebied rijden; ∘ berekeningen uit de regionale verkeer- en milieukaart (RVMK) laten zien dat per etmaal ongeveer 2500 voertuigen te verwachten zijn; ∘ parkeren op de rijbaan daarbij van negatieve invloed zou kunnen zijn op de doorstroming van busverkeer, verkeer komende vanaf uitritten van woningen en fietsverkeer; ∘ het station daarnaast ook een aantrekkende werking heeft op parkerende automobilisten; ∘ de openbare ruimte in het gebied echter beperkt is; ∘ om problemen met geparkeerde voertuigen te voorkomen een parkeerverbodzonde wordt ingesteld door het plaatsen van borden E1(zone), behorende bij bijlage 1 van het RVV 1990; ∘ het parkeerverbod zal gelden voor de volgende (delen van) wegen: • Van Oldenbarneveltstraat, tussen de kruising met de Eshofsestraat / Savornin Lohmanstraat en de Spoorlaan; • de Spoorlaan; • de Regenboog, tussen Nieuwe Aamsestraat en Meiregen; • Nieuwe Aamsestraat, tussen Spoorlaan en Nieuwe Aamsestraat 26; • doorsteek tussen Van Oldenbarneveltstraat en Johan de Wittstraat; • Johan de Wittstraat; • Eshofsestraat tussen Rijksweg-Zuid en Van Oldenbarneveltstraat; ∘ parkeren in bermen vanwege het parkeerverbod ook niet is toegestaan; ∘ de aanwezige bermen in de Van Oldenbarneveltstraat die tussen de diverse inritten naar woningen zijn gelegen dan ook niet als parkeerplaats gebruikt mogen worden; ∘ dit tevens geldt voor de groenstroken op de Spoorlaan ten oosten van het station en de Regenboog, tussen Nieuwe Aamsestraat en Meiregen; ∘ in de Johan de Wittstraat parkeervakken aan de noordzijde van de rijbaan aanwezig zijn waar wel geparkeerd kan worden; ∘ dit tevens geldt voor de zeven parkeervakken aan de Van Oldenbarneveltstraat waar een maximum parkeerduur is ingesteld; Eenrichtingsweg Johan de Wittstraat ∘ de Johan de Wittstraat de belangrijkste fietsroute wordt tussen het centrum van Elst en het station; ∘ gemotoriseerd verkeer en bromfietsers ook toegestaan zijn; ∘ het profiel van de weg ten opzichte van de huidige situatie aanzienlijk wordt versmald; ∘ het in de huidige situatie ingestelde eenrichtingsverkeer behouden blijft op het weggedeelte tussen Groen van Prinstererstraat en De Savornin Lohmanstraat; ∘ gemotoriseerd verkeer daarbij alleen in westelijke richting rijdt (richting centrum); ∘ (brom)fietsverkeer wel in beide richtingen wordt toegestaan; ∘ daarom tevens onderbord OB54 (uitgezonderd (brom)fietsers) onder beide borden wordt geplaatst; ∘ hiermee aan (brom)fietsverkeer een goede doorgaande verbinding van west naar oost wordt geboden; ∘ tussen Groen van Prinstererstraat en van Heemskerkstraat, de eenrichtingsweg wordt opgeheven; ∘ de aansluiting tussen Van Heemskerkstraat en Nieuwe Aamsestraat in de nieuwe situatie vervalt; ∘ bewoners, indien de eenrichtingsweg zou worden gehandhaafd, te ver moeten omrijden; ∘ de rijbaan met een breedte van 4,5m voldoende ruimte biedt om verkeer in twee richtingen af te kunnen wikkelen; ∘ bord C3 dan ook wordt verwijderd; Inhaalverbod auto-onderdoorgang ∘ de onderdoorgang voor gemotoriseerd verkeer bestaat uit 2x1 rijstrook; ∘ elke rijstrook dus bedoeld is voor verkeer in één richting en daarop ook is gedimensioneerd; ∘ vanwege de beperkte breedte en verminderd zicht op tegemoetkomend verkeer door de onderdoorgang, inhalen in de onderdoorgang verkeersonveiligheid kan veroorzaken; ∘ dit dan ook wordt verboden door het aanleggen van een witte doorgetrokken streep, zoals bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990; Overige maatregelen ∘ ter hoogte van het station een oversteek voor voetgangers wordt aangelegd, in de vorm van een voetgangersoversteekplaats; ∘ de voetgangersoversteekplaats op de meest logische plek in de looproute tussen centrum en station komt te liggen, tegenover de hoofdingang van het station; ∘ reizigers van en naar het station en/of het centrum van Elst daarmee een veilige en directe oversteek wordt geboden; ∘ op de Van Oldenbarneveltstraat, ter hoogte van het kruispunt met de Eshofsestraat, een middengeleider aan weerszijden van het kruispunt aanwezig is; ∘ hiermee verkeer naar de juiste rijstrook wordt geleid; ∘ om te voorkomen dat voertuigen aan de verkeerde zijde van de middengeleider passeren, borden D2 op de middengeleider worden geplaatst; ∘ een rijrichtingsscheiding tevens wordt aangebracht tegenover de ingang van het station op de Van Oldenbarneveltstraat, ter hoogte van de bushalte; ∘ op deze locatie ook borden D2, uit bijlage 1 van het RVV 1990, worden geplaatst; ∘ tussen de Van Heemskerkstraat en het stationsplein een korte verbinding voor langzaam verkeer wordt aangelegd; ∘ het vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid niet de bedoeling is dat gemotoriseerd verkeer van deze verbinding gebruik maakt; ∘ het plaatsen van bebording in de praktijk waarschijnlijk niet afdoende is om dit te voorkomen; ∘ daarom op de kruising met de Van Heemskerkstraat een fysieke afscheiding, in de vorm van een paal, wordt geplaatst; ∘ het gemotoriseerd verkeer niet is toegestaan gebruik te maken van de zone voor langzaam verkeer aan de oostzijde van het station; ∘ deze zone bedoeld is voor voetgangers en de toegang biedt aan fietsers naar de fietsonderdoorgang; ∘ het fysiek wel mogelijk is om de zone in te rijden vanaf de Spoorlaan of Nieuwe Aamsestraat; ∘ daarom bord C12 (verboden voor alle motorvoertuigen) wordt geplaatst op de kruising van Spoorlaan en Nieuwe Aamsestraat aan de stationszijde; ∘ het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven; ∘ de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 van de WVW 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren en voor het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; ∘ de in het besluit genoemde (delen van) wegen binnen de bebouwde kom van Elst liggen en in eigendom, beheer en onderhoud zijn bij de gemeente Overbetuwe; ∘ overeenkomstig artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met een gemandateerde van de korpschef van de politie; nemen, gelet op het voorgaande, de volgende B E S L U I T E N : 1. het instellen van een maximumsnelheid van 30 km/h door het plaatsen van borden A1(zonaal), uit bijlage 1 van het RVV 1990, op de volgende (delen van) wegen: a. Van Oldenbarneveltstraat, tussen de Eshofsestraat en de Spoorlaan; b. Spoorlaan; c. Nieuwe Aamsestraat, tussen Spoorlaan en Nieuwe Aamsestraat 26; d. doorsteek tussen Van Oldenbarneveltstraat en Johan de Wittstraat; e. Johan de Wittstraat, tussen De Savornin Lohmanstraat en Van Heemskerkstraat; 2. het instellen van een verplicht fietspad door het plaatsen van borden G11 en G12, uit bijlage 1 van het RVV 1990 op de volgende locaties: f. de oversteek op het kruispunt Van Oldenbarneveltstraat / Eshofsestraat; g. de verbinding en fiets-onderdoorgang tussen de kruising Groen van Prinstererstraat – Johan de Wittstraat en Nieuwe Aamsestraat; h. het pad tussen de Horizon en bruggetje over fietsonderdoorgang bij het station; 3. het (brom)fietsverkeer te verbieden gebruik te maken van de onderdoorgang voor gemotoriseerd verkeer ten zuiden van het station, door het plaatsen van borden C14, uit bijlage 1 van het RVV 1990; 4. het instellen van een bushalte door het plaatsen van borden L3, uit bijlage 1 van het RVV 1990, op de volgende locaties: i. de westzijde van de rijbaan van de Van Oldenbarneveltstraat tegenover de parkeervakken bij het stationsplein; j. de noordzijde van de rijbaan van de Van Oldenbarneveltstraat, parallel aan de fietsverbinding tussen Johan de Wittstraat en Nieuwe Aamsestraat; 5. het instellen van een parkeervoorziening door het plaatsen van bord E4, uit bijlage 1 van het RVV 1990, bij de parkeergelegenheid aan de oostzijde van de Van Oldenbarneveltstraat ter hoogte van de ingang van het station; 6. het instellen van twee gehandicaptenparkeerplaatsen door het plaatsen van borden E6, uit bijlage 1 van het RVV 1990, op de twee parkeervakken het dichtst bij de stationsingang op de parkeerstrook aan de Van Oldenbarneveltstraat; 7. parkeren toe te staan gedurende maximaal 15 minuten op de parkeervakken genoemd onder besluitpunt 5 en besluitpunt 6, door het aanbrengen van een onderbord met daarop de tekst “max. 15 minuten” onder borden E4 en E6, uit bijlage 1 van het RVV 1990; 8. het instellen van een parkeerverbodzone door het plaatsen van borden E1(zone), uit bijlage 1 van het RVV 1990, op de volgende (delen van) wegen: k. Van Oldenbarneveltstraat, tussen de Eshofsestraat en de Spoorlaan; l. Spoorlaan; m. Regenboog, tussen Nieuwe Aamsestraat en Meiregen; n. Nieuwe Aamsestraat, tussen Spoorlaan en Nieuwe Aamsestraat 26; o. doorsteek tussen Van Oldenbarneveltstraat en Johan de Wittstraat; p. Johan de Wittstraat; 9. (brom)fietsverkeer wordt uitgezonderd van het eenrichtingsverkeer op de Johan de Wittstraat, tussen Groen van Prinstererstraat en De Savornin Lohmanstraat, door het plaatsen van onderbord OB54 (uitgezonderd (brom)fietsers) onder borden C2 en C3, uit bijlage 1 van het RVV 1990; 10. instellen van een inhaalverbod in de auto-onderdoorgang op de Van Oldenbarneveltstraat door het aanbrengen van een witte doorgetrokken streep, zoals bedoeld in artikel 76 van het RVV 1990, op het wegdek tussen de twee rijstroken; 11. het aanleggen van een voetgangersoversteekplaats, zoals beschreven in hoofdstuk 4, paragraaf 2, lid 9 van de uitvoeringsvoorschriften van het BABW, op de Van Oldenbarneveltstraat ter hoogte van de ingang van het station, in combinatie met bord L2, uit bijlage 1 van het RVV 1990; 12. het aanbrengen van een rijrichtingscheiding, door het plaatsen van borden D2, uit bijlage 1 van het RVV 1990, op de volgende locaties: q. de oostzijde van het kruispunt met de Eshofsestraat; r. aan weerszijden van de middengeleider bij de bushalte tegenover het station; 13. het aanbrengen van een fysieke afsluiting op de doorsteek voor langzaam verkeer tussen Van Heemskerkstraat en het stationsplein, zoals bedoeld in artikel 15, lid 2 van de WVW, door het plaatsen van een paal op de kruising met de Johan de Wittstraat; 14. het instellen van voorrang voor doorgaand verkeer op de Van Oldenbarneveltstraat, door het plaatsen van borden B3 en B6, uit bijlage 1 van het RVV 1990, en/of aanbrengen van haaietanden, zoals beschreven in hoofdstuk 4, paragraaf 2, lid 7 op het wegdek op de volgende locaties: s. de in- en uitgang van de parkeergelegenheid bij de ingang van het station (B6 + haaietanden); t. direct ten zuiden van de parkeergelegenheid aan de Van Oldenbarneveltstraat (B3); u. de fietsoversteek op het kruispunt met de Eshofsestraat (B3 + haaietanden); 15. het instellen van een verbod voor motorvoertuigen in de zone voor langzaam verkeer aan de oostzijde van het station door het plaatsen van bord C12, uit bijlage 1 van het RVV 1990, op de kruising van Spoorlaan en Nieuwe Aamsestraat, aan de stationszijde; 16. bebording wordt geplaatst zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekening met kenmerk T5499-T-V-0003; Aldus besloten in de vergadering van 19 april 2016. Burgemeester en wethouders, de gemeentesecretaris, de burgemeester, drs C.W.W. van den Berg. drs A.S.F. van Asseldonk. Dit besluit wordt bekendgemaakt in De Betuwe en gepubliceerd in de Staatscourant. Niet mee eens? Bent u het met het besluit niet eens? Dan kunt u bezwaar maken. In dat geval adviseren wij u om eerst telefonisch contact met ons op te nemen. We nemen dan samen met u het besluit door. U kunt hiervoor bellen naar (0481) 362300. Wilt u na dit gesprek nog bezwaar maken? Stuur dan een bezwaarschrift naar burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe. Zorgt u ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag waarop het besluit is gepubliceerd. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen. Het bezwaarschrift kunt u sturen naar het volgende adres: Antwoordnummer 175, 6660 VB in Elst. Zet in uw bezwaarschrift: • uw naam, adres en (mobiele) telefoonnummer; • de datum en een omschrijving van dit besluit; • waarom u het niet eens bent met dit besluit. Vergeet u ook niet uw bezwaarschrift te ondertekenen! U kunt ook via www.overbetuwe.nl bezwaar maken. U heeft dan wel uw DigiD nodig. Kijk daarvoor onder ‘Alle formulieren’ op de homepage van de website en kies ‘bezwaar indienen’. Voorlopige voorziening Soms kunt u niet wachten op het besluit over uw bezwaarschrift. U kunt dan bij de Voorzieningenrechter bij de rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat kan alleen als u een bezwaarschrift heeft ingediend. Het adres van de rechtbank Gelderland is: Postbus 9030, 6800 EM in Arnhem. Houdt u er rekening mee dat u hiervoor moet betalen! Over hoeveel u moet betalen, kan de rechtbank u nader informeren. Digitaal voorlopige voorziening vragen U kunt ook digitaal om een voorlopige voorziening vragen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Hiervoor moet u een elektronische handtekening (DigiD) hebben. Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden. Afschrift aan: Politie Divisie Executieve Ondersteuning Afd. verkeersadvisering
Onderwerp: Verkeer | Organisatie en beleid, officielepublicaties uit categorie officielepublicaties/stcrt/2016.
Dit artikel verscheen op deElstgids.nl op 10-05-2024.
Laat dit artikel viral gaan in Elst, deel het met je vrienden!
Auteur
Weet wat er speelt in jouw buurt. Wij krijgen van de gemeente altijd als eerste de laatste vergunning aanvragen & andere bekendmakingen. Wij delen deze met onze lezers.