Ontwerp verkeersbesluit tijdelijkespoorwegovergang Nieuwe Aamsestraat Elst

DeElstgids.nl kreeg de volgende bekendmaking binnen: Ontwerp verkeersbesluit tijdelijkespoorwegovergang Nieuwe Aamsestraat Elst.

Meer informatie over deze bekendmaking:

Verleggen infrastructuur 1. In week 48 van 2014 de spoorwegovergang met de Nieuwe Aamsetraat in Elst te verleggen en de toeleidende wegen hierop aan te sluiten zoals op bijgaande tekening (140094) is aangegeven; 2. De spoorwegovergang met de Nieuwe Aamsestraat noordwaarts te verplaatsen. 3. Het plaatsen van het bord L05-C ‘einde rijstrook’ te plaatsen op de Van Oldebarneveltstraat om aan te geven dat de rechtsafstrook komt te vervallen en van twee naar 1 rijstrook gaat. 4. Het bord C03 te plaatsen ter hoogte van de Van Oldebarneveltstraat 12 als aanduiding van éérichtingsverkeer op de nieuwe keerlus. 5. Het bord C02 ‘Eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee’ te plaatsen ter hoogte van de Johan de Witstraat 13 als aanduiding van éérichtingsverkeer op de nieuwe keerlus. 6. Het pijlbord C04R, ‘1-richtingsweg’ te verplaatsen op de Johan de Witstraat daar waar de zuidelijke rijbaan aantakt bij de Groen van Pinkstererstraat omdat de weg tot 1 rijbaan versmald en verlegd wordt. 7. Het bord C02,’1-richtingsweg, in deze richting gesloten te plaatsen ten zuiden van de zuidelijke baan van de Johan de Witstraat en iets ten oosten van de Groen van Prinstererstraat om te voorkomen dat verkeer tegen het verkeer in rijdt op de zuidelijke rijbaan. Snelheidslimiet 8. Het plaatsen van borden die een snelheidslimiet van 30 km/u aangeven (A0130) aan weerszijden van de weg op de Van Oldebarneveltstraat ten oosten van de Eshofstraat. 9. Het plaatsen van borden op de Johan de Witstraat voor het beëindigen van 30 km/u (A0230) aan weerszijden van de weg ten oosten van de Savornin Lohmanstraat. 10. Het plaatsen van het bord (A0130) op de Nieuwe Aamsestraat ter hoogte van de nieuw aan te leggen bushaltes voor het instellen van 30 km/u (A0130) aan de noordzijde. 11. Het plaatsen van het bord A0130 die een snelheidslimiet van 30 km/u aangeven (A0130) op de Nieuwe Aamsestraat ter hoogte van de aansluiting op de Oude Aamsestraat. 12. Het plaatsen van het bord A0230 op de Nieuwe Aamsestraat ter hoogte van de nieuw aan te leggen bushaltes voor het beëindigen van 30 km/u (A0230) aan de zuidzijde. 13. Het plaatsen van het bord op de Johan de Witstraat ter hoogte en ten westen van de Groen van Prinsterenstraat voor het instellen van 30 km/u (A0130) aan de noordzijde. 14. Het plaatsen van het bord op de Nieuwe Aamsestraat ter hoogte en ten westen van de Regenboog voor het instellen van 30 km/u (A0130) aan de noordzijde. Voorrang 15. Op de Johan de Witstraat ter hoogte van no 17 aan de noordzijde het bord B1 te plaatsen 16. Op de Johan de Witstraat ter hoogte van no 25 aan de noordzijde het bord B1 te plaatsen. 17. Op de Johan de Witstraat ter hoogte van no 31 aan de zuidzijde het bord B1 te plaatsen. 18. Ter hoogte van de Nieuwe Aamsestraat ter hoogte van no 11 (kikkerkoning) aan de zuidzijde met beeldrichting westwaarts het bord B1 te plaatsen. 19. Ter hoogte van het parkeerterrein ten oosten van de spoorwegovergang, tussen de spoorwegovergang en de Regenboog is aan de zuidkant van de weg een bouwterrein aangelegd op deze locatie op drie plaatsen nabij de in- en uitrit plaatsen we het bord gevaar (j37) met onderbord ‘bouwverkeer’. Zonepoort 30 20. De 30 zonepoort (zonebord 30 zone in en zonebord 30 uit) (A0130zb/A0230ze)op de Oude Aamsestraat noordwaarts te verplaatsten. 21. De 30 zonepoort (zonebord 30 zone in en zonebord 30 uit) (A0130zb/A0230ze)op de Regenboog zuidwaarts te verplaatsten zodat de bushalte binnen de 30 zone ligt. Invalideparkeerplaats 22.Twee parkeerplaatsen op het P+R terrein aan de oostkant van het station in te richten als gehandicaptenparkeerplaats met de borden E06. Stopverbod 23.Op de weg richting Heinz aan beide kanten een stopverbod in te stellen met de borden E02. Bushaltes 24. Het plaatsen van het bushaltebord L03b aan weerszijden van de Regenboog dichtbij de Nieuwe Aamsestraat. 25. Het plaatsen van het bushaltebord L03b op de Nieuwe Aamsestraat aan weerszijden dicht bij de Regenboog. Fietsoversteek 26. Net na de kruising van de Regenboog met de Nieuwe Aamsestraat en de verlegde uitrit bij het P+R terrein is een fietsoversteek. Hier plaatsen we de borden fietsers J24F met onderbord OB502 (pijlen naar twee kanten) aan weerszijden van de fietsoversteek, haaks op de Nieuwe Aamsestraat. 27. De borden fietsers J24F met OB502 te plaatsen aan weerszijden van de nieuw aan te leggen fietsoversteek ter hoogte van de Groen Van Prinstererstraat ter hoogte van de Johan de Witstraat 23 en Oldebarneveltstraat 18. Parkeren 28.Het P+R bord E12 te verplaatsen van de inrit van het P+R terrein in aansluiting op de Nieuwe Aamsestraat oostwaarts tot tegenover no11 van de Nieuwe Aamsestraat. evenals het P-bord parkeren station E12. Verplichtte rijrichting 29. Het bord verplichtte rijrichting D02r0 (bb22) te plaatsen op de middenberm vlak voor en na de spooroverweg. 30. Het bord verplichtte rijrichting D02r0 (bb22) te plaatsen ter hoogte van de middenberm in de fietsoversteek tussen de nieuwe bushaltes en de Regenboog. 31. Het bord D02ro (bb22)te plaatsen daar waar de Johan de Witstraat en de Van Oldebarneveltstraat zich splitst ter hoogte van de Groen Van Prinstererstraat. Doodlopende weg 32. Voor de uitritten van de Van Oldebarneveltstraat 12-20 op de nieuwe doodlopende weg het bord L08 te plaatsen. 33. Het bord doodlopende weg L08 plaatsen op de hoek van de Van Heemskerkstraat met de Groen Van Prinstererstraat. Voorrang verlenen 34. De borden B6 voorrang verlenen te plaatsen op de nieuw aan te leggen fietsoversteek op de Nieuwe Aamsestraat tussen bushalte en Regenboog zodat de fietser voorrang verleent. 35. Het b6 verleen voorrang bord verplaatsen op de Regenboog waar de weg aansluit op de Nieuwe Aamsestraat. 36. Het b6 verleen voorrang bord verplaatsen op de Oude Aamsestraat noordwaarts tot dichter op de kruising met de Johan de Witstraat. 37. Het B6 Voorrangsbord plaatsen op de keerlus tussen de Van Oldebarneveltstraat en de Johan de Witstraat ter hoogte van no 15. 38. De b6 verleen voorrangborden plaatsen op de fietsoversteek ter hoogte van de Groen van Prinstererstraat (tussen Van Oldenbarneveldstraat 18 en Johan de Witstraat 23 zodat de fietser voorrang verleent. 39. Op het einde van het verplichtte fietspad op het P+R terrein het bord B6 ‘verleen voorrang’te plaatsen. 40. De aansluiting van het P+R terrein op de Nieuwe Aamsestraat met voorrang te regelen door het bord B6 ‘verleen voorrrang’. Fietspaden 41. Ten noorden van de Nieuwe Aamsestraat daar waar de nieuwe fietsoversteek aantakt op het nieuwe fietspad ter hoogte van de bushalte het verplicht fietspadbord G11 te plaatsen met onderbord OB501L (pijl links). 42. Verplichte fietspadborden te (ver)plaatsen ter hoogte van de nieuw aan te leggen fietsoversteek tussen de Regenboog en de nieuwe bushaltes op de nieuwe fietspaden Nieuwe Aamsestraat door middel van de borden G11. 43. Verplichte fietspadborden te (ver)plaatsen ter hoogte van de nieuw aan te leggen fietsoversteken op de Oude Aamsestraat door middel van de borden G11 en OB 502. 44. Verplichte fietspadborden te (ver)plaatsen ter hoogte van de nieuw aan te leggen fietsoversteek ter hoogte van de Groen Van Prinstererstraat ter hoogte van de Johan de Witstraat 23 en Oldebarneveltstraat 18 door middel van de borden G11. 45. Het einde van het verplichtte fietspad in aansluiting op het P+R terrein aan te geven met het bord G12. 46. Het te verleggen fietspad ten noorden en ten zuiden van de Nieuwe Aamsestraat aan te wijzen als verplichtte fietspaden met de borden G11. Afsluiting 47. De Van Heemskerkstraat fysiek af te sluiten voor al het verkeer uitgezonderd voetgangers. 48. In week 48 van 2014 de borden te plaatsen en te verwijderen zoals op bijgaande tekening (14.0093) is aangegeven waarbij hun verkeersbesluit wordt ingetrokken of in dit besluit worden bekrachtigd. Aldus besloten in de vergadering van 25 maart 2014. Het college van burgemeester en wethouders, De gemeentesecretaris, De burgemeester, Th. Hoex MMO drs A.S.F. Asseldonk Bent u het met het besluit niet eens? Stuur dan binnen 6 weken na de verzenddatum van dit ontwerp besluit een zienswijze naar burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe, Postbus 11, 6660 AA in Elst. U moet in uw zienswijze uw naam en adres, de datum en een omschrijving van dit ontwerp besluit zetten. Ook moet u zeggen waarom u het niet eens bent met dit ontwerp besluit. Vergeet u ook niet uw zienswijze te ondertekenen! De ingebrachte zienswijzen zullen meegenomen worden bij het opstellen van het definitieve verkeersbesluit Dit besluit wordt op 2 APRIL 2014 gepubliceerd in De Betuwe en de Staatscourant. Voor informatie over het genoemde verkeersbesluit kunt u contact opnemen met de heer H. Van Hoeven (0481 - 362 300) van het Team Buitenruimte en Vastgoed. Afschrift aan: Politie Divisie Executieve Ondersteuning Afd. verkeersadvisering De spoorwegbeheerder ProRail

 

Onderwerp: Verkeer | Weg, officielepublicaties uit categorie officielepublicaties/stcrt/2014.

Dit artikel verscheen op deElstgids.nl op 10-05-2024.

Laat dit artikel viral gaan in Elst, deel het met je vrienden!

Auteur

Foto van Redactie deElstgids.nl
Redactie deElstgids.nl

Weet wat er speelt in jouw buurt. Wij krijgen van de gemeente altijd als eerste de laatste vergunning aanvragen & andere bekendmakingen. Wij delen deze met onze lezers.

  1. Bekendmakingen elst
  2. stcrt-2014-9479

Gerelateerde berichten